radosť tvoriť. · radosť žiť.

Odliatok tehu bruška.

Túto tvorivosť som každým dňom odkladala. No v 37. týždni som si uvedomila, že už mi veľa dní s bruškom nezostáva, tak nastal ten správy čas.

Belly cast, teda odliatok bruška som videla prvý krát pred 5 rokmi na YouTube. Zamilovala som sa do toho nápadu hneď na prvý pohľad. Vedela som, že keď raz príde na mňa rad, musím si takúto pamiatku urobiť aj ja.

A viete čo ?

Jedno z naj rozhodnutí. ♥

Processed with VSCO with a4 preset

/hormóny, plačem 😀 /  toto tehotenstvo bolo a ešte je pre mňa ťažké. totiž, mala som očakávania, že moje telo a myseľ ho budú zvládať lepšie. Nemám najkrajšie spomienky, no toto brucho mi bude chýbať. Bude mi chýbať vidieť ako sa hýbe bez toho, aby som ja čosi urobila, bude mi chýbať bábätkovská štikútka, bude mi chýbať ako sa manžel rozpráva s bruškom, bude mi chýbať čiara uprostred brucha a hranie našej hry s bábätkom, bude mi chýbať cítiť jeho maličké nôžky na mojich boľavých rebrách, alebo keď len tak skúmali steny bruška. A ako ide za teplom ockovej ruky alebo hlasu. A pravá strana je väčšia než ľavá.  /keby ste vedeli ako sa práve teraz hýbe 😀 /

toto bruško sa stalo domovom nášho bábätka na 9 mesiacov. Je úplne úžasné a fascinujúce ako Boh dokázal stvoriť telo ženy, že /samozrejme spolu s mužom/ vytvorí malú osôbku. Síce to moje telo zvládalo niektoré časti ťažšie, ale blížime sa do cieľa a možno už nikdy tehotná nebudem. Chcem si pamätať toto moje telo, moje brucho aj prsia, ako sa popasovali s touto ‘chorobou’, s votrelcom. 😀 Teraz keď sa na to pozriem mám hmotnú spomienku na moje telo. na domov nášho bábätka. A teším sa z toho !

No už som doplakala. Hormóny. 😀 viem, že nikto nezomiera a to najlepšie a najkrajšie ma ešte len čaká. 😉 

Chcem povzbudiť všetky tehu mamičky, a všetky žienky, ktoré plánujú tehotenstvo, aby si našli 30 minút, najlepšie na začiatku 9 mesiaca a urobili si tiež takýto odliatok ich tehotenského bruška. Okrem fotiek, budú mať aj takúto krásnu fyzickú spomienku na podobu ich tela, počas toho zázračného 9-mesačného obdobia, kedy ich úžasné telo tvorilo iné mini telíčko.

Processed with VSCO with a4 preset

Budete potrebovať: 

  • 2-3 balenia sádrového obväzu (ja som mala 2 balenia po 3m – 10cm a 8cm, no zišlo by sa viac na nedokonalosti)
  • teplú vodu
  • nožnice
  • olej alebo vazelínu (ja som použila detský)
  • – plachtu alebo igelit na zem, starý uterák, stoličku, staré nohavice/kraťasy, pomocnú osobu

Processed with VSCO with a4 preset

Postup je úplne jednoduchý. Ja som si tento odliatok robila sama. No odporúčam pomocnú ruku inej osoby. A staré oblečenie na sebe ! 😉 

Obväz nastriháme na dlhé aj kratšie kusy. Dlhé pôjdu na brucho, krátke na prsia. Na zem rozložíme plachtu alebo igelit. Umývadlo napúšťame teplou vodou. Brucho, prsia, boky, pod pazuchami si dobre naolejujeme. Ale ozaj dobre, sadra na holom tele bolí.

Kusy obväzu namáčame do teplej vody a prikladáme rovnomerne na prsia a následne na brucho. Nanášame 2-3 vrstvy obväzu, každú uhladíme do hladka. Treba pracovať rýchlo, sádra rýchlo schne, teplá voda to kúsok spomalí. Po stuhnutí (5-10 minút) sa odliatok začne sám odlepovať úplne od bruška. Za pomoci nožníc opravíme okraje a doformujeme ich.

Já som sa ešte snažila vyšmirgľovať povrch, ale nebol to dobrý nápad, neodporúčam.

Necháme úplne vyschnúť, minimálne 24 hodín. Sádrový obväz by mal zmeniť farbu na úplne bielu.

Odliatok tehotenského bruška môžete ešte nafarbiť akrylovou farbou. A je hotovo !

Navyše táto tvorivosť nezaťaží veľmi ani vašu peňaženku, sádrové obväzy, ktoré som zohnala v lekárni (nájdete ich aj v zdravotníckych potrebách), odľahčili moju peňaženku o necelé 4€. Olej sa dá nahradiť mastným krémom a zvyšok by ste už mali mať doma 😉

Processed with VSCO with a4 preset

Možno sa práve pýtate: Eví, á kam to dáš ? Čo s tým budeš robiť ? 😀

No môj plán je to využiť na bábätkovské fotenie
a následne odložiť hore na policu do šatníka.
Do peknej škatule s hodvábnym papierom, tehu denníkom, tehotenským testom, ultrazvukovou fotkou bábätka a vrecúškom šošovice,
lebo na tú som mala počas tohto tehotenstva najviac chuť.
Á možno ešte nejakou drobnosťou, ktorá mi napadne. 

Processed with VSCO with a4 preset

 

Užívajte dni jesene !

Eva

 

 

Pridaj komentár