radosť tvoriť.

Modrotlač.

s príchodom leta očakávame aj viac pozitívnej energie. Veď predsa vonku svieti slnko, večer o ôsmej je príjemne a vidno. Máme viac voľna a dovoleniek či viac nápadov a chuť čosi robiť. No nie stále to tak je. Čoraz viac sa stretávam s negativitou. Nie voči mne, blogu či  podobne. Mám na mysli veľa klamstiev, ohovárania a pretvarovania.

Totiž pred asi týždňom som sa pripojila k známej sociálnej sieti DAYBYME.com. Veľmi sa mi to páči a strašne rada hodnotím ostatných ľudí. Ale len pozitívne. Ak sa mi čosi nepáči nehodnotím. Nikto nemá rád negatívne hodnotenia či malé čísla. Dokonca viem, že niektorí rozdávajú málo hviezdičiek, len aby oni mohli byť prvými. Vážne ?! ľudia sú veľmi sebeckí. Preto keď ste aktívny na DAYBYME.com, buďte tam tými pozitívnymi. Ľudia si to cenia, majú radi keď im lichotíte a podporujete v tom, čo majú oni radi. 🙂

a ešte neočakávajte, aby ste neboli sklamaní. 🙂 to ma naučil môj múdry muž. ♥

Screenshot (187)

no poďme k dnešnej tvorivosti.

Poznáte modrotlač ? 

Modrotlač a slovenská kultúra patria k sebe asi tak ako aj tulipány a jar, voda a slnko, vôňa kávy a ráno či búrky a leto.

Toto modrotlačové remeslo bolo kedysi veľmi populárne. V dnešnej zľudovatelej dobe sa opäť dostáva do popredia. Ide o zafarbenie a zdobenie látok, ktoré sa využijú pri tvorbe krojov. Táto technika je veľmi náročná na prácu a čas. Vzory sa maľujú ručne alebo sa používa pečiatka. Pôvodný postup by bol pre nás zdĺhavý a aj cenovo náročný. Modrotlač môže byť aj jednoduchá a veľmi hravá. My si dnes vyrobíme pečiatku, s ktorou modrotlač môžete dať kdekoľvek. Od prestierania na stôl, nohavice, blúzky, tričká či na tašky alebo batôžteky. 🙂

IMG_9691

budeme potrebovať: 

  • machová pena
  • nožnice (odporúčam aj manikúrové pre drobné časti)
  • viečko od zaváraninovej fľaše
  • tavná pištoľ
  • ceruza
  • tenší štetec
  • farba na textil (indigo modrá alebo biela)
  • čosi na modrotlač v bielej alebo tmavo modrej farbe – tričko, batôžtek, obrus, utierku …

IMG_9741

Na machovú penu ceruzou nakreslím ľudový vzor. Tuto nájdete zopár jednoduchých, ale aj zložitejších nápadov. Tvary môžeme rôzne kombinovať a vytvárať nové vzory. Všetko realizujeme v rámci kruhu. Vystrihnuté časti nalepíme za pomoci tavnej pištole na viečko. Pre lepšiu manipuláciu s malými časťami môžete použiť aj pinzetu.

IMG_9764

Na pečiatku nanesieme farbi a odtláčame čo najrovnomernejšie, čo mne nejde :D. Opečiatkujeme celú látku, necháme uschnúť a ďalej postupujeme podľa návodu na farbe. Tú moju stačí kúsok prežehliť a farba je zafixovaná.

IMG_9743

Pečiatku môžete oraziť len raz.

IMG_9756

taktiež dá sa maľovať aj ručne so štetcom. ja som namaľovala tieto kvetiny na biele tričko.

IMG_9445

ľúbi sa ? mne áno. 🙂 celý byt by som hodila do modrotlače. 🙂

IMG_9682IMG_9700IMG_9683IMG_9691IMG_9697IMG_9714IMG_9732IMG_9712IMG_9448

dobrý čas majte !

Eva.

 

