radosť tvoriť.

Sukňa z trička.

jar je tú! a konečne v plnom prúde. teplé rána, zeleň všade, vtáčky
a kopec iných jarných radostí.

jednou z jarných radostí /aspoň mojich/ sú šaty a sukne. ♥ mám jeden obľúbený strih šiat, z ktorého mi v šatníku visí aj 5 veľmi podobných kúskov. Pri tých mojich obľúbených šatách sa mi veľmi páči ich sukňa, jej strih a to ako mi sedí. Už pár týždňov brázdim internetové obchody a sekáče s nádejou, že čosi také suknicové tam nájdem.  Nestalo sa. Vyrobila som si ju! a musím povedať, že som s ňou maximálne spokojná. Šijací stroj nemám, ani vyšívanie mi bárs dáko skvelo nejde. Ale táto suknica je maximálne jednoduchá, zvládnete to aj vy! a navyše recyklujete staré veľké /ozaj obrovské) tričko.

IMG_8749

budeme potrebovať:

  • veľké tričko /ja som mala tuším XXXL/
  • nožnice
  • ihla (alebo šijací stroj)
  • niť
  • stuha /opasok/
  • guma /prádlová, ozdobná. je to na vás/

IMG_8689

Postup je opäť malina! Veľkému tričku odstrihneme vrchnú časť /od pazúch nahor/. Po celom obvode prešijeme skoro sukňu ihlou a niťou, tak aby sme vytvorili tunel pre gumu. To znamená, že ohneme z vrchnej časti približne 1+  cm látky do vnútra a zašijeme. Ja som brala viac stehov naraz na ihlu a šlo mi to od ruky. – čo mi v šití väčšinou nejde. 😀

IMG_8691

Do tunela urobíme dierku a prevlečieme gumu. Pomôžeme si spínacím špendlíkom, štipčekom či sponkou. Gumu stiahneme na požadovanú veľkosť, aby sa látka nariasila. záleží od gumy, ako sa veľmi naťahuje a od trička.

Viditeľné stehy som prekryla bielou kontrastnou stuhou.
No myslím, že s touto suknicou budem nosiť ľudový opasok.

  • Na spodnú časť môžeme olemovať krajkou alebo stuhou.
  • Využiť môžete aj farby na textil a dať jej vzor či ornament.
  • Pri základných svetlých farbách, budúcu sukňu môžete okrášliť batikou.
  • Čím dlhšie tričko, tým dlhšia suknica bude.IMG_8694

Môže byť ? (: mne sa veľmi ľúbi! ♥

IMG_8742

Milujem ten pocit, keď čosi staré zrecyklujem na čosi také parádne ako je toto. 🙂

Proste dám tomu nový zmysel, nový rozmer, nový život, druhú šancu. ♥

IMG_8736IMG_8755

IMG_8765

IMG_8757

krásne dni majte!

suknice tvorte a užívajte! ♥

Eva

