radosť jesť.

Banánový chlieb.

máte radi banány ? žlto-žltý, nezrelý zelený či hnedý bodkovaný ?

osobne banány veľmi nemusím, a ak áno tak tie zelené.  Počas leta som si obľúbila banánovú zmrzlinu, no teraz na jar, to nebude dobrá voľba.

Cez jeseň robievala moja sestra banánový chlieb a veľmi mi zachutil až na toľko že skoro po pol roku som sa rozhodla môjmu milému upiecť jeden, či dva ? 😀

po našej prvej spoločnej Veľkej noci (ako manželia) začíname uvažovať nad našimi vlastnými tradíciami. ja rozmýšľam o koláčikoch, ktoré budem piecť a môj muž ako na návštevy. 😉 začali sme tradíciou banánového chleba…

Myslím, že je aj celkom zdravý a hlavne je mega chutný. Ak neviete, čo so zrelými bodkovanými banánmi,  je to skvelá možnosť ako ich spotrebovať a nevyhodiť.

IMG_7307

budeme potrebovať: 

2 väčšie zrelé banány (+ 1 na vrch – vaša voľba)
1/4 hrnčeka hnedého cukru/medu (podľa chuti, ak sú banány dostatočne zrelé, cukru len trocha)
2 vajíčka
1/4 hrnčeka mlieka alebo vody (vaša voľba)
1/3 hrnčeka kokosového oleja, olivového oleja alebo iného oleja
1 čl sódy b.
1 čl kypriaceho prášku
štipka soli
1/2 čl škorice (+ čosi navrch)
1 a 3/4 hrnčeka celozrnej múky (funguje aj polohrubá a jej podobné)
1/2 hrnčeka mixu: oriešky, sušené ovocie, mrazené ovocie či kúsky čokolády

Vymiešame vajíčka s cukrom a banánom. Pridáme škoricu, mlieko a olej. Dobre premiešame a postupne sypeme múku so sódou a kypriacim práškom.  Ja som pridala ja ovsené vločky. Nezabudneme na náš mix.

IMG_7259IMG_7261IMG_7269IMG_7276IMG_7278IMG_7283

Celú zmes vlejeme do formy na chlieb. Na vrch môžeme rozrezať banán po dĺžke a posypať škoricou. Pečieme pri 150°C 50-60 minút.

IMG_7302

IMG_7310

Necháme úplne vychladnúť (najlepšie cez noc) a podávame.
S kôpkou zmrzliny, ale aj len tak.

Banánový chlebík rozvonia váš domov škoricou a iste vám zachutí!

IMG_7321

Krásne dni majte!

Eva

 

 

