radosť tvoriť.

Tkaný koberček na krk.

Ahojte,

tento týždeň sa mojím domovom stal tábor, na ktorom som animátorka ej kej ej vedúca skupinky. Tábor začíname v pondelok a končíme sobotu. Budeme hrať množstvo zaujímavých hier (aj nočných), jesť veľa pizze a užívať si leto. Jednu časť dňa sa venujeme tvoreniu (pre dievčatá je to asi najobľúbenejšia časť dňa) a jedným z projektov je aj koberčekový náhrdelník. Tak šup na to a hneď vám ukážem ako si ho môžete vyrobiť aj vy sami!

hermanovceeee
foto z minulého roku – nočné hviezdne oblohy sú tam naj! (:

budete potrebovať:
bavlnky
vlna
kartón
nožnice
stuha
lepiaca páska
ihla
lepidlo (herkules. duvilax.)
nožnice

postup:
Kartón si vystrihneme  do tvaru obdĺžnika 14×9 a na každej kratšej strane zastrihneme 8-krát približne 1 cm. (každý centimeter) viď obrázok.

IMG_0271
Cez vzniknuté ‘diery’ prevlečieme vybratú vlnu, ktorá bude tvoriť rám nášho koberčeka. Treba ju pevne napnúť. Počas tkania sa uvoľní.

IMG_0275
Teraz si už len vyberieme farby bavlniek, stužiek, vĺn a podobne, ktoré budú tvoriť náš koberček. Môžeme vytvárať rôzne tvary ale aj vtkať korálky! Začíname tkať z dola na hor. Takže dole dáme strapčeky na oživenie 🙂
Pre jednoduchšie tkanie som si prevliekla špajlu cez každú druhú vlnku.
IMG_0279IMG_0284IMG_0294

Ako posledné odstrihneme z druhej strany rámové vlnky a opatrne vyberieme z kartónu. Ja som obe strany zo zadu potrela lepidlom (herkules), aby sa nepopárali. Vrchné vlnky priviažeme dve susedné o paličku a potom ďalšie dve spolu. O tie priviažeme našu ‘retiazku’ – stuhu.  Je to oveľa pohodlnejšie počas leta a koberček neni ťažký, takže nám nebude prekážať.
Pôvodne som tam chcela dať stuhu, aj som ju mala pripravenú, no akosi som ju nikde nemohla nájsť keď som ju potrebovala na dokončenie… taakže som tam dala len jutovú šnúrku. (:
Spodné vlnky zaviažeme viac krát. Á hotovó. (:

IMG_0373IMG_0364IMG_0368IMG_0361

A teraz môžeme hrdo nosiť vlastnoručne tkaný koberček na krku!

IMG_0367

Sledujte môj instagram, budem (sa snažiť) tam pridávať fotky z tábora
(hlavne, čo sme vyrábali!) každý deň :).

 Idem ja táborovať a vy si užívajte letné dni!

Čoskoro pri ďalšom poste!

Eva  

Uložiť

Uložiť

Pridaj komentár

