radosť jesť.

Čokoládové kapkejky.

Ahojte,

viem, že posty v poslednej dobe boli viac nepravidelné. Maľovali sme. Takmer týždeň mi trvalo od kedy som zbalila všetky veci do škatúľ a následne im našla miesto. Samozrejme som hromadu vecí (hlavne starých zošitov) vyhodila, z čoho sa teším. Rada by som svoj život žila viac minimalistickejšie. No ak mám viac ako 50 párov ponožiek, triolón zošitov (ktoré predpokladám, že sa mi raz jedného dňa zídu) a veľmi veľmi veľa vecí na tvorenie, tak to asi nepôjde aa to nehovorím o halde oblečenia, ktoré mi sídli v mojich malých skriniach. Bolo by na čase sa presťahovať do niečoho väčšieho, najlepšie so šatníkom. No ale poďme späť k mojim milovaným kapkejkom!

Toto je prvý recept z kategórie radosť jesť. Áno, premenovala som to, pretože mám prichystané aj recepty, ktoré sa nepečú. Máte sa na čo tešiť! (: Veľmi mi to robí radosť, že môže šérovať tento skvelý recept na najlepšie čokoládové kapkejky. Sú ozaj dokonalé – vláčne, mäkké, čokoládové a jednoduché. Tak poďme na to, aby ste si aj VY mohli ísť hneď urobiť tieto kapkejky (samozrejme za predpokladu, že suroviny máte v špajze).

Budeme potrebovať:
350g polohrubej múky.
200g cukru.
35g kakaového prášku (nesladeného)
1 lyžička sódy bikarbóny.
3 vajíčka.
1 šálka (250 ml) oleja.
1 šálka acidofilného mlieka.
1 šálka studenej kávy (klasicky do šálky urobíme kávu (2 odmerky na jednu šálku používam.))
kúsky čokolády.
štipka soli.

IMG_9435

 

Rada:
Pri príprave týchto kapkejkov najradšej používam
múku od Mlynov Trenčan a
Acidofilné mlieko od Raja.
Skúšala som aj iné,
no neboli také nadýchané ako práve s týmito.

 

Postup:
1. Ako prvé si zmiešame všetky suché ingrediencie (múka, cukor, kakao, sóda, soľ.)
2. V inej väčšej miske zlejeme všetky tekuté ingrediencie (acidko, olej, káva, vajíčka.)
3. Suchú zmes pomaly sypeme do mokrej zmesi a vymiešame hladké a nadýchané cesto.
4. Formu na muffiny si vystelieme papierovými košíkmi a plníme do 3/4 košíka. Do cesta môžeme prihodiť kocky čokolády. (:
5. Pečieme 15-20 minút (ja pečiem 17min.) na 180°C.
6. Po upečení muffiny nechápe vychladnúť (najlepšie na mriežke) a môžeme zdobiť podľa vlastného šmaku (ja som na vrch dala nevarený čokoládový puding CreméOlé).

A môžeme koštovať!

btw. viete, že muffin je bez polevy a je menej sladší ako kapkejky, ktoré sa v minulosti piekli v hrnčekoch ?! (:

IMG_9500

IMG_9439

IMG_9456

IMG_9458

IMG_9622IMG_9586

tieto kakpejky chutili mojím americkým kamarátom,
ktorí tu celý nasledujúci týždeň budú mať  detský tábor. (:

IMG_9599

,

IMG_9620IMG_9616IMG_9610

Tak vyskúšate ?
Zaručene vám budú šmakovať!
Ak áno tak svoje kapkejky sfoťte a dajte na instagram s  #radosťjesť (:
poteším sa!

IMG_9602

Pekné dni čokoládové majte!

Čoskoro pri ďalšom poste.

Eva  

Pridaj komentár

